We (Monika, Fritzi, Stash en ik) vetrekken morgenochtend vroeg met de boot naar Tallinn, waarvandaan we met de bus naar Riga reizen. We verblijven in een hostel en komen dinsdag weer terug met bus en boot. Ik heb er zin in! :-)
Dan even een kort overzichtje van afgelopen week.
Op vrijdag was mijn stem te horen op de radio! En dan mijn spreekstem welteverstaan, niet mijn zangstem, verbazend genoeg. Fritzi en Monika zijn met hun opleiding (film en televisie) bezig met een vak over radiomaken, en ze moeten dus ook 3 shows uitzenden op een lokale radiozender. Fritzi heeft een show over muziek, waarbij er elke week een gast komt die zijn favoriete muziek meeneemt. Dit zijn uitwisselingsstudenten, dus er is ook een item over het thuisland van de gast en raad eens wie de feitjes over Spanje mocht inspreken voor de vorige show? :-D
Monika's show zal gaan over het Eurovisie Songfestival, en ze heeft mij daar ook een paar vragen over gesteld, dus wie weet zal ik nogmaals op de radio verschijnen voor 5 seconden!
Verder werd ik afgelopen maandagochtend wakker met een verrassing: een verse 17 cm sneeuw. De sneeuw was net bijna gesmolten, de temperatuur had de ongekende hoogte van 7 graden bereikt, de Finnen zaten op het terras, dus ik verwachtte nu toch wel echt Lente! Maar helaas. Ook vandaag hebben we alweer de nodige (natte) sneeuw gezien en van mij mag het nu wel eens afgelopen zijn... Hopelijk wordt het snel beter!
Mijn lichtelijk teleurstellende uitzicht op maandagochtend
Dan ben ik gister nog naar het kantoor van de huisvestingsorganisatie geweest. We mogen in juni gratis in ons appartement blijven! Het grootste deel van mijn huisgenootjes doet dit, en ik heb gister ook mijn overeenkomst verlengd. Versaag niet, ik vlieg alsnog naar Nederland op 31 mei, maar ben van plan half juni weer naar Helsinki te komen voor 2 extra weekjes vakantie om toch eens wat echt Finse zomer (of lente?) te beleven! Wie gaat er mee? :D
Dan tot slot wens ik jullie: Hyvää Pääsiäistä (Vrolijk Pasen)! Geniet ervan :-)

Geen opmerkingen:
Een reactie posten