Nog maar net 3 dagen in Helsinki, en ik had vandaag al mijn eerste concert! Nouja, concertje. Het was bij Katri's mummi thuis, voor familie en vrienden van de familie. In de eerste instantie zou ik alleen komen luisteren naar het concert van Katri (ze studeert harp), maar gister hebben we op de valreep besloten dat ik mee zou doen. We hadden al een tijdje plannen om samen liederen van Dowland te doen en Katri vond er gister één die ik al eerder heb gezongen, dus vandaag hebben we één keer gerepeteerd en meteen concert gegeven! :-) Ik denk dat dit voor mij de kortste repetitie voor een concert ooit was, zeker voor een eerste repetitie! Maar het was heel erg leuk, om samen te werken met Katri maar ook om Katri eens in actie te zien en horen! En ik heb geprobeerd zoveel mogelijk Fins te praten met de familie, en merkte dat ik zelf al een stuk meer begreep van de gesprekken dan afgelopen dinsdag, toen ik net aangekomen was. Al moet ik zeggen dat dat ook kan komen doordat de gesprekken meestal over Nederland en muziek gingen, voor mij natuurlijk geen onbekend terrein... Na het concert was het tijd voor koffie, thee, pulla (zoete broodjes), kinkku piirakka (ik denk nog het best te omschrijven als een soort pasteitjes/quiche) en torttu (taart).
Morgen ga ik als het goed is voor het eerst studeren op het Conservatorium, en een gezellige middag hebben met Katri en een andere vriendin van me. Ik ken haar van de zomercursus en ze is vandaag vanuit Spanje aangekomen in Helsinki voor haar uitwisselingssemester. Ook moet ik echt een kaart van Helsinki en omliggende steden Vantaa en Espoo kopen, want ik doe over bijna elke wandeltocht 2x zo lang omdat ik steeds verdwaal...
Er zijn foto's gemaakt van het concertje overigens, en ik ga proberen die zsm te uploaden als ik ze krijg. Ook zal ik proberen foto's te maken van mijn kamer hier om aan jullie te laten zien :-).
Geen opmerkingen:
Een reactie posten