dinsdag 10 januari 2012

Kahvi ja pulla

Vandaag heb ik iets typisch Fins gedaan: koffie met pulla genuttigd, een soort zoet broodje:

Kahvi ja pulla

 Mijn Sloveense huisgenootje/buurvrouw Monika :-)

Ik weet niet of ik het ga blijven volhouden om om de dag te schrijven - en dat is misschien maar beter voor de wereld ook. Maar op het moment zijn er gewoon veel dingen die ik niet alleen voor mezelf wil opschrijven, maar ook wil delen met jullie :-). Dus ik hoop dat jullie het nog niet zat zijn! Er is weinig noemenswaardigs gebeurd verder, behalve mijn ontmoeting met nog een vriendin van de zomercursus, uit Duitsland! Ik wist dat zij nog een semester in Helsinki zou blijven, maar we blijken toevallig in hetzelfde gebouw te wonen in Pasila! Grappig genoeg kwamen we daarachter doordat mijn Spaanse huisgenootje haar ontmoette en begon over haar huisgenootje Iris dat muziek studeert, uit België... Ahem :-). Waarop mijn Duitse vriendin antwoordde dat ze mij kende, en dat ik eigenlijk uit Nederland kom ;-). Best toevallig allemaal!

Morgen heb ik de introductie van het Conservatorium, dan zal ik hopelijk ook (eindelijk) mijn rooster krijgen. En hopelijk ook mijn hoofdvakdocent ontmoeten! Ik ben heel benieuwd!

3 opmerkingen:

  1. Hoi Iris, wat leuk om steeds iets te lezen van je :-) Veel succes morgen! Groeten van Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Iris! Leuk dat je iedereen zo op de hoogte houdt! Had je link gezien op je facebook pagina. Altijd handig! Fijn dat het bevalt en dat je al zoveel leuke mensen hebt ontmoet. En nu Fins leren! :) Succes en heel veel plezier natuurlijk! Groetjes uit Rotterdam! K&K

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nancy: fijn om te horen dat je het leuk vindt om mijn verhalen te lezen! Dankjewel voor je berichtje :-).
    K&K: Jaja, het Fins leren gaat op het moment nog niet zo snel, maar vanaf volgende week beginnen de cursussen weer, dus dan gaat het vast vlotter! Ik praat hier wel een beetje Fins met d emensen die ik ontmoet, en ik leer elke dag weer wat woordjes bij :-). Jullie ook veel succes met alle voorbereidingen voor Afrika.

    BeantwoordenVerwijderen