Ik heb wat foto's gemaakt van mijn kamer en het appartement waar ik woon in Helsinki.
Mijn kamer! Niet groot maar groot genoeg, en zeker functioneel.
Mijn kledingkast, die nog deels gevuld moet worden :-) omdat ik niet zo veel kon meenemen, en ik zit dus naast de keuken.
De keuken
De keuken vanaf de andere kant, we hebben een groot raam :-)
Een afdruiprek als keukenkastje: handig! :-)
De voordeur van het appartement, met muurschildering.
Een weinig inspirerend uitzicht. Maar wel sneeuw, en vanmorgen zelfs zon! Het is nu ongeveer -10 graden buiten. Ik ben heel benieuwd of ik straks bevries als ik de deur uitga.
Ik woon in de wijk Pasila, en in de omgeving zijn hier vooral kantoren en wat mistroostige gebouwen. Maar het voordeel is, dat ik binnen 5 minuten lopen op het station van Pasila ben, en dat het van daaruit maar 5 minuten met de trein naar het centrum van Helsinki is! En er gaan heel veel treinen, dus dat is ontzettend fijn. Op het centraal station van Helsinki kan ik dan de Metro pakken naar Ruoholahti, waar het Conservatorium is. Van deur tot deur doe ik er ongeveer 25 minuten over. Voor Helsinki-begrippen heel snel!
Ik woon hier trouwens met 5 huisgenoten. 2 Ervan heb ik nog niet ontmoet, ze zijn nog niet aangekomen in het appartement. De andere 3 lijken me gezellige meiden. Ze komen uit Spanje, Slovenië en Duitsland - een heel internationaal gezelschap dus!







Hee Iris, wat leuk om over je avonturen te lezen en door de foto's een indruk te krijgen van je leven in Finland! We missen je natuurlijk wel hier in nederland...maar zo te zien heb je een fijne plek gevonden.
BeantwoordenVerwijderenIk ben nu al benieuwd naar de rest van je verhalen!
liefs coca.
Heeey Iris,
BeantwoordenVerwijderenZiet er erg leuk uit, misschien jammer van de omgeving.. maar als je daar toch weg kan zijn in 5minuten maakt dat ook niet veel uit.
Leuke muurschildering en nog best vel ruimte xD
Veel plezier in het koude Finland
*hugs* <3
Nynke
Hoi Iris!
BeantwoordenVerwijderenNou, ziet er leuk uit! En het klinkt goed, 25 minuten van deur tot deur! En zeker een heel internationaal gezelschap! Zijn de andere meiden ook studenten op het Conservatorium?
Ik vind die muurschildering geweldig! :D
Liefs!
Patricia
Ziet er heel tof uit, inderdaad die muurschildering, super vet xD!! Echt leuk om je verhalen uit Finland te lezen! Tot nu toe kende ik alle woorden die je gebruikte nog ;) (Alleen ik noemde mijn Finse oma mummo en niet mummi, maar dat zal wel net zo'n soort verschil zijn als oma en omi :P) Veel plezier daar verder! Pusu!
BeantwoordenVerwijderenLieve allemaal, bedankt voor de leuke reacties! Ik begrijp dat de muurschildering populair is :D, hij is ook wel cool. Mijn huisgenoten zijn geen Conservatoriumstudenten, wel van dezelfde 'overkoepelende' school zeg maar: Metropolia. Tot nu toe, tenminste; de laatste 2 zijn nog steeds niet gearriveerd!
BeantwoordenVerwijderenVeel liefs uit Helsinki :)